0

Αποφασισμένος να μην κάνει πίσω και να προσφύγει στα Ευρωπαϊκά και τα Ελληνικά Δικαστήρια στην περίπτωση που ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής διαλύσει τις υφιστάμενες εργολαβίες της Πατρών-Πύργου και δώσει το έργο, κατά παραχώρηση στην κοινοπραξία της Ολυμπίας Οδού, δηλώνει  ο εργολάβος Πρόδρομος Εμφιετζόγλου.

Αυτό ωστόσο δεν αναμένεται το μόνο εμπόδιο που ενδεχομένως να βρει μπροστά του ο Καραμανλής καθώς ο δρόμος της αλλαγής των κατασκευαστών που σχεδιάζει είναι, σύμφωνα με παράγοντες του κατασκευαστικού κλάδου, γεμάτος «λακκούβες». Κατά πρώτον κανείς δεν μπορεί να θεωρεί δεδομένη την συμφωνία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στα νέα πλάνα του υπουργού Υποδομών. Άλλωστε και ο ίδιος ο κ. Καραμανλής στη συνάντηση που είχε την Τρίτη με εκπροσώπους της Αχαΐας και της Ηλείας, έκανε λόγο για προφορικές διαβεβαιώσεις, δεν μπορούσε όμως με σιγουριά να μιλήσει για οριστική συμφωνία.

Για τον λόγο αυτό μάλιστα ξεδίπλωσε και ένα δεύτερο, εναλλακτικό, σενάριο στην περίπτωση που οι Ευρωπαίοι πουν όχι. Το σενάριο αυτό κάνει λόγο για νέο διαγωνισμό από την αρχή και νέες μεγάλες καθυστερήσεις στην υλοποίηση του οδικού άξονα. Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο κ. Καραμανλής εκτιμά ότι δύο από τις τρεις αρμόδιες διευθύνσεις αξιωματούχων της Ε.Ε. αυτές δηλαδή που ασχολούνται με τις Χρηματοδοτήσεις και τα Μεγάλα Τεχνικά Έργα, δεν βλέπουν με κακό μάτι τη λύση των υφιστάμενων 5 εργολαβιών και την ανάληψη του έργου από την Ολυμπία Οδό.

Η τρίτη όμως διεύθυνση, εκείνη του Ανταγωνισμού φαίνεται πως κρατάει… άμυνα και δεν έχει πει ακόμα το «ναι». Για να υπάρξει οριστικά συμφωνία ή απόρριψη του σχεδίου Καραμανλή εκτιμάται ότι θα παρέλθει ένα σεβαστό χρονικό διάστημα από 3 έως 5 μήνες, και αν γίνει τελικά δεκτό το αίτημα του Υπουργού θα υπάρχουν συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Μια από αυτές, σύμφωνα με πηγές που μίλησαν στο thebest.gr, θα πρέπει να είναι η διατήρηση του αρχικού κόστους που αγγίζει τα 300εκ. ευρώ.

Οι επιτελείς του Υπουργείου Υποδομών δεν θέλουν να αλλάξουν το κομμάτι αυτό γιατί σε αντίθετη περίπτωση, αν ζητούσαν δηλαδή αύξηση του προϋπολογισμού, θα έμπλεκαν σε μια ατέρμονη διαδικασία διαβουλεύσεων με τους Ευρωπαίους. Αξίζει να σημειωθεί ότι η προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου για να πείσει αυτές τις τεχνικές ομάδες της Ε.Ε. για αυτή τη «γεωμετρία» του έργου, με τους συγκεκριμένους κυκλοφοριακούς φόρτους χρειάστηκε περίπου 18 μήνες.

Άρα ο προϋπολογισμός θα πρέπει να παραμείνει ο ίδιος με βάση τις μεγάλες εκπτώσεις, περί το 50%, που έχουν δώσει οι υφιστάμενοι εργολάβοι. Τούτο σημαίνει ότι, με δεδομένο ότι οι τωρινοί ανάδοχοι θα απαιτήσουν σε αποζημιώσεις περίπου το 5% της σύμβασης που έχουν υπογράψει, δημιουργείται ένα χρηματοδοτικό κενό. Τα 220.000εκ. θα πρέπει να καλυφθούν από την πολιτεία και η Ολυμπία Οδός θα πρέπει να συνεισφέρει στο κομμάτι της κατασκευής περίπου 80εκ. ευρώ. Φυσικά αυτό το ποσό θα πρέπει κάπως να το πάρει πίσω. Εδώ λοιπόν μπαίνουν στην εξίσωση τα διόδια, που, με τη δρομολογημένη λύση από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, δεν θα υπήρχαν.

Στη δήλωση που έκανε ο κ. Καραμανλής την Τρίτη «έκρυψε» τα διόδια πίσω από μια φράση που έλεγε μέσες άκρες ότι το Δημόσιο δεν θα συντηρεί τον δρόμο μέχρι το 2040. Δηλαδή τα χρήματα δεν θα δίδονται από τον κρατικό προϋπολογισμό αλλά θα εισπράττονται από τα διόδια τα οποία θα πληρώνουν δηλαδή οι Αχαιοί, οι Ηλείοι και όσοι άλλοι θα πηγαινοέρχονται στον δρόμο. Ένα ποσό που όσοι γνωρίζουν λένε ότι, για να βγουν τα νούμερα, δεν αποκλείεται να είναι περισσότερα από τα 6 λεπτά του ευρώ το χιλιόμετρο που πληρώνουμε σήμερα στην υπόλοιπη Ολυμπία Οδό.

Ο ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΕΜΦΙΕΤΖΟΓΛΟΥ

Φυσικά όλα αυτά τελούν και υπό την αίρεση του τι θα κάνουν οι εργολάβοι που σήμερα δουλεύουν στην Πατρών-Πύργου τις πέντε από τις οκτώ εργολαβίες, έχοντας υπογράψει συμβάσεις με το ελληνικό Δημόσιο. Εάν αυτοί αποφασίσουν να μην δεχθούν την αποζημίωση Καραμανλή και προσφύγουν στη Δικαιοσύνη τότε το θέμα περιπλέκεται ακόμα περισσότερο καθώς όσο διαρκεί η δικαστική εκκρεμότητα δεν θα εκτελούνται εργασίες.

Ένας εκ των εργολάβων αυτών ο Πρόεδρος Εμφιετζόγλου που «τρέχει» δύο εργολαβίες, μιλώντας στο thebest.gr, για ακόμα μια φορά δηλώνει ανυποχώρητος. Υποστηρίζει ότι δεν προτίθεται να κάνει πίσω, τονίζει ότι θα προσφύγει στα Ελληνικά και τα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια και εξαπολύει «κεραυνούς» κατά του κ. Καραμανλή. Όπως μας αναφέρει, οι ενέργειες που προωθεί ο Υπουργός είναι «παράνομες» και προσθέτει:

«Στις όποιες παρανομίες, εμείς θα απαντήσουμε με προσφυγή στην Ελλάδα και την Ευρώπη. Πάνω από όλα είναι ο νόμος. Τα Δημόσια Έργα έχουν συγκεκριμένες διαδικασίες, δεν μπορεί ο Υπουργός να διαλύει έτσι υπογεγραμμένες συμφωνίες. Δεν είναι στο χέρι του, δεν είναι τα έργα το μαγαζάκι του για να κάνει ότι θέλει, να παίρνει έργα από εμάς και να τα δίνει στους νταβατζήδες». Εκείνο που ζητάει από τον αρμόδιο Υπουργό είναι, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, να αναγνωρίσει «το λάθος που πάει να κάνει, να ανακαλέσει όσα πάει να κάνει και να αφήσει το έργο να γίνει με τον τρόπο που έχει δρομολογηθεί».

Τέλος σημειώνει ότι ο ίδιος προχωρά τις εργασίες στα κομμάτια που έχει πάρει και το καλοκαίρι εάν δεν ανατραπούν τα πάντα θα είναι σε θέσει να ξεκινήσει τις ασφαλτοστρώσεις. «Μόνο εάν δώσει τα τρία κομμάτια που απομένουν στους επόμενους μειοδότες και τρέξει τις διαδικασίες όπως οφείλει να κάνει, το έργο θα γίνει εγκαίρως και μάλιστα, σε ότι με αφορά κι έναν χρόνο νωρίτερα από τον συμβατικό χρόνο, δηλαδή μέχρι τα τέλη του 2022», σημειώνει ο κ. Εμφιετζόγλου.

thebest.gr

Καιρός: Ηλιοφάνεια για σήμερα Πέμπτη- Μικρή άνοδος της θερμοκρασίας

Previous article

ΦΩΤΟ- Έγκλειστος των φυλακών Αγίου Στεφάνου, αρχηγός εγκληματικής οργάνωσης που διακινούσε ναρκωτικά

Next article

You may also like

Comments

Comments are closed.

More in Featured