0
Την διαβεβαίωση ότι, πολύ σύντομα, θα υπάρξει συμφωνία με τους παραχωρησιούχους της Ολυμπίας Οδού, για την υλοποίηση της εθνικής οδού Πατρών – Πύργου, έδωσε χθες, ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής, σε συνέντευξή του, στον τηλεοπτικό σταθμό OPEN.
Για τον Αυτοκινητόδρομο Πατρών – Πύργου, ο κ. Καραμανλής είπε συγκεκριμένα: «…Δυστυχώς η προηγούμενη Κυβέρνηση δεν άφησε καμία ωριμότητα έργων για τα επόμενα χρόνια. Επομένως, πρέπει γρήγορα να κινηθούμε έτσι ώστε να ξεμπλοκάρουν πολύ μεγάλα έργα, όπως το Πατρών – Πύργου. Ο δρόμος ήταν έτοιμος να δοθεί και να αρχίσει το 2015, το σπάσαμε σε οκτώ κομμάτια, το δώσαμε σε έναν εργολάβο ο οποίος χρεοκόπησε και αυτή τη στιγμή όποιος ισχυριστεί ότι το έργο αυτό μπορεί να γίνει σπασμένο, λέει ψέματα στους ανθρώπους της Πάτρας και στους ανθρώπους της Ηλείας. Είμαστε σε επαφή και πολύ σύντομα θα έχουμε συμφωνία με τους παραχωρησιούχους. Εμείς έχουμε προτείνει αυτό το οποίο είναι το λογικό: Να πάει ο δρόμος πίσω στην παραχώρηση, να πάρουμε το πράσινο φως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή έτσι ώστε το έργο να είναι έτοιμο πριν το ’23. Εάν πάμε τώρα έτσι όπως πάμε, το έργο δεν θα γίνει ποτέ».

 ΛΑΒΥΡΙΝΘΟΣ

Ωστόσο, δημοσιογραφικές πληροφορίες αναφέρουν ότι ο δρόμος …δεν θα είναι στρωμένος με δάφνες. Το υπουργείο φέρεται διατεθειμένο να δώσει ως αντισταθμιστικά οφέλη στην κοινοπραξία, αυξημένο προϋπολογισμό στα 300 εκ. ευρώ, τα διόδια και την κατασκευή του τμήματος, από τον Πύργο έως την Αρχαία Ολυμπία. Η κοινοπραξία όμως, φέρεται να ζητά κάτι παραπάνω και συγκεκριμένα, την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, πέραν των 30 ετών. Αυτό σημαίνει επαναδιαπραγμάτευση όλων των οικονομικών παραμέτρων της σύμβασης, ακόμα και του κόστους των διοδίων.
Η Κομισιόν δεν φέρεται να είναι αρνητική στην επανασύνδεση της Πατρών – Πύργου με την παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού, όμως βάζει ως όρο, την ιδιωτική συμμετοχή στην κατασκευή του έργου, με ποσό όχι μικρότερο των 80 εκατ. ευρώ.
Αυτό το όρο, φέρεται να απορρίπτει η γερμανική Hochtief, η οποία είναι μέτοχος της Ολυμπίας Οδού με ποσοστό 17%, καθώς δεν επιθυμεί να επωμιστεί και το σχετικό κόστος, δεδομένου ότι θα απαιτηθούν και ιδιωτικά κεφάλαια, πέραν της κοινοτικής χρηματοδότησης.
Εφόσον λοιπόν δεν καμφθούν οι αντιρρήσεις της εταιρείας, ή εναλλακτικά δεν κριθεί εφικτή π.χ. μια εξαγορά του ποσοστού της από τα υπόλοιπα μέλη της Ολυμπίας Οδού (αν βέβαια η Hochtief είναι ανοικτή σε κάτι τέτοιο), είναι σαφές ότι η λύση αυτή κινδυνεύει να ναυαγήσει.
Υπενθυμίζεται ότι τα άλλα μέλη της κοινοπραξίας είναι η Vinci (29,9%), η «Αβαξ» (19,1%), η «Ακτωρ Παραχωρήσεις» (17%) και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (17%). Σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, το υπουργείο θα επιχειρήσει, σύμφωνα με πληροφορίες, να συνενώσει τις εργολαβίες από οκτώ σε δύο ή να αφήσει το έργο ως έχει.

 

Σημειωτέον ότι η GD Infrastrutture, διά της «Μηχανικής», που την εκπροσωπεί στην Ελλάδα, διεμήνυσε εντός της εβδομάδας, με σχετική επιστολή της, που απευθύνεται τόσο προς τον υπ. Υποδομών Κ. Καραμανλή όσο και στην αντιπρόεδρο της Κομισιόν και αρμόδια επίτροπο Ανταγωνισμού Μ. Βεστάγκερ, ότι θα προσφύγει στα ελληνικά και τα ευρωπαϊκά δικαστήρια σε περίπτωση ακύρωσης των συμβάσεων που έχει υπογράψει και οι οποίες έχουν κυρωθεί και από τη Βουλή.
Αν επιβεβαιωθούν αυτές οι απειλές, τότε, η κατάσταση περιπλέκεται ακόμα περισσότερο. Πηγές του κατασκευαστικού κλάδου, ανέφεραν στην «ΠτΚ» ότι, ακόμα και στο πιο αισιόδοξο σενάριο, οι διαδικασίες που θα απαιτηθούν, για να φτάσουμε στην επέκταση της σύμβασης παραχώρησης και στην κύρωσή της από τη Βουλή και το Ελεγκτικό Συνέδριο, θα χρειαστεί να περιμένουμε μέχρι το 2022. Συνεπώς εγκυμονεί ο κίνδυνος απώλειας κοινοτικών κονδυλίων. Σύμφωνα με δηλώσεις του υπ. Υποδομών Κων. Αχ. Καραμανλή, συναντά κλίμα συνεννόησης με τις κοινοτικές υπηρεσίες, όμως ο χρόνος πιέζει ασφυκτικά.

 

ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ

Έκλεψε χρήματα και αυτοκίνητο στην Κάτω Αχαΐα… και τράκαρε

Previous article

Το μέλι της κρίσης! Πρωταγωνίστρια η Δυτική Ελλάδα που κατέχει τη δεύτερη θέση στην παραγωγή σε όλη την επικράτεια

Next article

You may also like

Comments

Comments are closed.

More in Featured