Δυτική Αχαΐα: Η διάβρωση εξαφάνισε ακτές πλάτους ακόμα και 26 μέτρων – Ποιες έχουν πληγεί περισσότερο – Μελέτες για την προστασία τους

Λιμενικά έργα προϋπολογισμού 23,6 εκατ. ευρώ, θα χρειαστούν μέσα στα επόμενα χρόνια, για την προστασία της ακτογραμμής από τα Βραχνέικα μέχρι και τον Αλισσό, από το φαινόμενο της διάβρωσης, το οποίο έχει προσλάβει ανησυχητικές διαστάσεις.
Στην ημερίδα που πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Τετάρτης στην αίθουσα του ΤΕΕ, παρουσιάστηκε η μελέτη αντιμετώπισης της διάβρωσης των ακτών, από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, που έχει ως αντικείμενο τον σχεδιασμό των αναγκαίων έργων προστασίας των ακτών συνολικού μήκους 13,6 χλμ, των Δήμων Πατρέων (περιοχές Μονοδένδρι, Βραχναίικα και Τσουκαλαίικα) και Δυτικής Αχαΐας (περιοχές Νιφοραίικα, Καλαμάκι και Αλισσός) από την εκτεταμένη διάβρωση που έχει παρατηρηθεί τις τελευταίες δεκαετίες.
Συνολικά μελετήθηκαν 40 χλμ , εκ των οποίων προέκυψε ανάγκη μεγάλων παρεμβάσεων, το κόστος των οποίων φτάνει τα 23,6 εκ. ευρώ.
Σύμφωνα με τους μελετητές, το φαινόμενο της διάβρωσης, γίνεται πλέον πολύ έντονο στην συγκεκριμένη περιοχή, λόγω του αμμώδους εδάφους των ακτών. Σε κάποιες περιοχές, από το 1965 έως σήμερα, έχει χαθεί πλάτος παραλίας μέχρι και 26 μέτρα, ενώ ο ποταμός Πείρος, έχει χάσει εκβολές πλάτους 100 μέτρων.
Οι μελετητές κατέληξαν σε συγκεκριμένα έργα που προτείνονται, με στόχο την προστασία των ακτών ανά περιοχή, που αφορούν τα τμήματα:
@ Βραχναίικα- Τσουκαλαίϊκα – Μονοδένδρι (κόστος έργων 15,8 εκατ. ευρώ)
@ Νιφοραίικα – Καλαμάκι (κόστος έργων 5,7 εκατ. ευρώ)
@ Αλισσός (κόστος έργων 2,1 εκατ. ευρώ)
Οι μελέτες που ξεκίνησαν από το 2007, έδειξαν για την συγκεκριμένη ακτογραμμή, ανεξέλεγκτες επιχωματώσεις με ακατάλληλα υλικά, έργα που εξυπηρετούν άλλες λειτουργίες αλλά προκαλούν πρόβλημα στην ακτογραμμή, παράνομους εξώστες εστιατορίων που παρεμβαίνουν ζημιογόνα στην ακτή, παραλιακούς δρόμους κατασκευασμένους πάνω στη ζώνη αιγιαλού για να εξυπηρετούνται σπίτια και ξενοδοχεία, κατασκευές ακατάλληλων τοιχίων προστασίας οικοπέδων από την διάβρωση, έργα που καταλήγουν σε κακοτεχνίες και προκαλούν ζημιά. Το καταστροφικό «έργο» της ακτογραμμής, έρχεται να συμπληρώσει και η ανύψωση της στάθμης της θάλασσας, λόγω της κλιματικής αλλαγής.

 

ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ