0
Τις οριστικές αποφάσεις της Ολυμπίας Οδού, για το αν μπορεί και θέλει, να αναλάβει την κατασκευή του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος, φαίνεται ότι περιμένει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, για να προχωρήσει στην υποβολή επίσημου αιτήματος γνωστοποίησης στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την αλλαγή πορείας στο έργο.
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου, έχει καταλήξει σε αποφάσεις, για την επανασύνδεση του έργου με την σύμβαση παραχώρης της Ολυμπίας Οδού, ωστόσο δημοσιογραφικές πληροφορίες, αναφέρουν ότι, το μετοχικό σχήμα του παραχωρησιούχου, δεν συντάσσεται με ομοφωνία προς αυτή την κατεύθυνση.
Συγκεκριμένα, γίνεται λόγος για σκεπτικισμούς που εγείρουν οι Γερμανοί της Hochtief, οι οποίοι ελέγχουν το 17% της παραχώρησης για την ανάληψη της δέσμευσης αυτής, εν αντιθέσει με τους υπόλοιπους μετόχους και ειδικά την Γαλλική Vinci που είναι ο επικεφαλής του έργου με σχεδόν 30%, η οποία βλέπει θετικά την ανάληψη κατασκευής της Πατρών – Πύργου.
Ο γερμανικός όμιλος Hochtief, κατά τις ίδιες πληροφορίες, δεν φαίνεται διατεθειμένος να επενδύσει νέα κεφάλαια, ώστε να αναλάβει η Ολυμπία Οδός και τον οδικό άξονα Πάτρα – Πύργος, στην περίπτωση που υπάρξει έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Εκτός όμως από τη συμφωνία μεταξύ των μετόχων της Ολυμπίας Οδού, κρίσιμο ρόλο για την ανάληψη του έργου, θα διαδραματίσει και το τίμημα του έργου. Στους οκτώ διαγωνισμούς που προχώρησαν επί των ημερών της προηγούμενης κυβέρνησης υπήρξαν εκπτώσεις κοντά στο 50%. Δηλ. για ένα έργο προϋπολογισμού 450 εκ. ευρώ, έχουν δεσμευθεί για ένα κόστος 225 εκ. ευρώ.
Ετσι, η Ολυμπία Οδός καλείται να προσφέρει τίμημα που θα βρίσκεται σχετικά κοντά, ώστε να αντιμετωπίσει και όσους υποστηρίζουν πως «το έργο θα κοστίσει παραπάνω» και ας ήταν κοινό μυστικό πως «δεν έβγαινε» με τις εκπτώσεις του 50%.
Το θετικό σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου, είναι ότι οι Βρυξέλλες έχουν σαφή εικόνα του έργου και των αδυναμιών του και δεν έχουν απορρίψει την πρόταση της παρούσας κυβέρνησης για επανένταξη στην σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, την οποία θεωρούν ως ασφαλέστερη λύση για την σωτηρία του έργου.
Τις επόμενες μέρες είναι προγραμματισμένη και νέα συνάντηση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή με τη Γενική Διεύθυνση Περιφερειακής Πολιτικής για το Πάτρα-Πύργος καθώς ο χρόνος πιέζει για να βρεθούν λύσεις.
Και όλα αυτά, εν μέσω προειδοποιήσεων από τον επιχειρηματία Πρόδρομο Εμφιετζόγλου, προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Αχ. Καραμανλή και την αντιπρόεδρο της Κομισιόν & Επίτροπο Ανταγωνισμού Margethe Vestager, ότι θα προσφύγει στα ελληνικά και ευρωπαϊκά δικαστήρια, στην περίπτωση που ακυρωθούν οι συμβάσεις που έχει υπογράψει, για την κατασκευή δύο τμημάτων, του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος.
εφ. Πελοπόννησος

Πατρών – Πύργου: “Παγίδα” για τους οδηγούς τα ανοιχτά φρεάτια – Κλέβουν τις σχάρες

Previous article

Γλίτωσε από θαύμα από το τρακτέρ του που τον πάτησε

Next article

You may also like

Comments

Comments are closed.