- Advertisement -
20 C
West Greece
ΑρχικήΚόσμοςΓιατί το «μποτιλιάρισμα» στη Διώρυγα του Σουέζ θα εξακολουθήσει να ταλαιπωρεί την...

Γιατί το «μποτιλιάρισμα» στη Διώρυγα του Σουέζ θα εξακολουθήσει να ταλαιπωρεί την παγκόσμια οικονομία

- Advertisement -spot_img

Το τεράστιο πλοίο – μήκους άνω των 400 μέτρων και μέγεθος ουρανοξύστη – το οποίο μπλόκαρε τη Διώρυγα του Σουέζ για περίπου μία εβδομάδα έχει πλέον απελευθερωθεί ανοίγοντας το δρόμο για εκατοντάδες εμπορικά πλοία που περιμένουν στις εισόδους της ζωτικής σημασίας αρτηρίας για να μεταφέρουν τα εμπορεύματά τους.

Όμως, αυτό σε καμία περίπτωση δε σημαίνει ότι τελείωσε η κρίση για τις επιχειρήσεις, οι οποίες βασίζονται στις έγκαιρες παραδόσεις πρώτων υλών, ανταλλακτικών και προϊόντων. Ακόμα και πριν την προσάραξη του Ever Given, οι αλυσίδες παροχής προϊόντων παγκοσμίως είχαν φτάσει στα όρια τους, με αποτέλεσμα να είναι όλο και πιο ακριβή η μετακίνηση προϊόντων ανά τον κόσμο, ενώ έχουν προκληθεί ελλείψεις στα πάντα – από τα στατικά ποδήλατα μέχρι τα τυριά.

Αυτή τη στιγμή, υπάρχουν 367 πλοία – συμπεριλαμβανομένων 35 τάνκερ με πετρέλαιο και 96 φορτηγά πλοία – που περιμένουν στη Διώρυγα. Με το που ξεκινήσει η κίνηση στη Διώρυγα, θα χρειαστούν ημέρες για να ξεμπλοκάρει, καθυστερώντας περαιτέρω τα αγαθά για να φτάσουν στους καταναλωτές.

Η Σουηδική εταιρεία, ΙΚΕΑ, αποκάλυψε στο CNN Business την περασμένη εβδομάδα ότι “θα δημιουργηθούν προβλήματα στην αλυσίδα παροχής προϊόντων” ανάλογα με το πόσο θα μείνει κλειστή η Διώρυγα. Ο εκπρόσωπος της εταιρείας είχε διευκρινίσει ότι η ΙΚΕΑ ερευνά όλες τις πιθανές λύσεις για να συνεχιστεί η απρόσκοπτη μετακίνηση των προϊόντων.

Ωστόσο, κολοσσιαίες εταιρείες, όπως η Maersk, η μεγαλύτερη εταιρεία φορτηγών πλοίων στον κόσμο είχε το βράδυ της Κυριακής τρία πλοία κολλημένα στη Διώρυγα, άλλα 29 που περίμεναν να μπουν πολλά άλλα καθ’ οδόν.

Νωρίτερα, η εταιρεία είχε αλλάξει τα δρομολόγια 15 πλοίων από το Ακρωτήρι της Καλής Ελπίδας στο νότιο άκρο της Αφρικής, γεγονός βέβαια που προσθέτει μέρες στο δρομολόγιο, αλλά και σημαντικό κόστος.

Ειδικοί της Maersk εκτιμούν ότι θα χρειαστούν τουλάχιστον έξι μέρες ή και περισσότερο για να ξεμπλοκάρει η Διώρυγα από τα πλοία που έχουν εγκλωβιστεί, ωστόσο το ακριβές χρονικό διάστημα που θα απαιτηθεί εξαρτάται από μία σειρά παραγόντων.

Όμως οι συνέπειες για τις επιχειρήσεις θα κρατήσουν για πολύ περισσότερο. Ειδικοί εκτιμούν ότι θα περάσουν εβδομάδες ή ακόμα και μήνες για να αποκαλυφθούν οι πραγματικές συνέπειες του μπλοκαρίσματος στις αλυσίδες παροχής προϊόντων, να γίνουν ορατές οι ελλείψεις στους καταναλωτές, ενώ ατελείωτη θα είναι η νομική διαδικασία αποζημιώσεων και αγωγών προς τους υπευθύνους, αλλά και τις ασφαλιστικές εταιρείες.

economistas.gr

 

 

Newsroom

spot_img

Σας ενδιαφέρουν

);