Είναι -σχεδόν- σίγουρο ότι αυτές τις μέρες το ρίξατε λιγάκι έξω με το φαγητό και το ποτό. Δικαιολογείται, άλλωστε γιορτές είναι. Αν ωστόσο αισθάνεστε καούρα, τυμπανισμό και δυσφορία, δηλαδή όλα αυτά τα άσχημα που σχετίζονται με την υπερκατανάλωση λιπαρών και αλκοολούχων, πρέπει να γνωρίζετε πως πρόκειται για φυσιολογική αντίδραση του οργανισμού. Το σώμα σας προφανώς δεν είχε συνηθίσει τέτοια «καύσιμα» και σας λέει με τον τρόπο του ότι πρέπει να βάλετε φρένο αφού το γαστρεντερικό σας δεν αντέχει. Παρακάτω σας παρουσιάζουμε μερικές θαυματουργές λύσεις για την περίπτωση που το φούσκωμα και… τα συμπαρομαρτούντα σάς χτυπήσουν την πόρτα:

-Πιείτε χυμό αλόης. Αποτοξινώνει, είναι αντιμικροβιακός, καταπραΰνει το φούσκωμα και βοηθά στην καλύτερη λειτουργία του εντέρου.

-Καταναλώστε τσάι τζίντζερ. Αποτελεί το τέλειο αντίδοτο στη δυσπεψία. Καλή δουλειά κάνει και το τσάι πικραλίδας, ενώ το τσάι μέντας μπορεί επίσης να χαλαρώσει του μύς του στομάχου και να βοηθήσει.

-Μασήστε μερικούς σπόρους κυμίνου και καταπιείτε τους με λίγο ζεστό νερό. Έχουν αντισπασμωδική δράση και μπορούν να βοηθήσουν την κατάσταση.

-Φάτε μπανάνα ή ακτινίδιο. Το κάλιό που περιέχουν έχει διουρητική δράση και μειώνει την ποσότητα αλατιού στα ούρα σας. Το υπερβάλλον αλάτι μπορεί να οδηγήσει σε κατακράτηση υγρών στο λεπτό έντερο και αίσθημα φουσκώματος.

-Μην ξεχνάτε το νερό. Το φούσκωμα προκαλείται και από κατακράτηση υγρών, στην οποία προχωρά ο οργανισμός όταν είναι αφυδατωμένος. Αν πίνετε νερό τού δίνετε σήμα να αποκαταστήσει ξανά την ισορροπία.

-Τις επόμενες ώρες και ημέρες πάρτε μικρά και συχνά γεύματα για να ανακουφίσετε το πεπτικό σας. Σε καμιά περίπτωση όμως μην παραλείπετε γεύματα, γιατί έτσι θα επιβραδύνετε τη διαδικασία αποκατάστασης του πεπτικού σας.

-Περπατήστε! Το περπάτημα βοηθάει τα αέρια να περάσουν πιο γρήγορα στον πεπτικό σωλήνα.